Obklady, dlažby, sanita

Game of fifteen

Ascot Ceramiche – pokiaľ ide o nové povrchové stvárnenie – je stále jednotkou. Svoje prvenstvo potvrdilo aj na medzinárodnom veľtrhu keramiky Cersaie 2014 v Bologni novou sériou obkladov Game of fifteen.

Ceramiche Ascot, protagonista talianskeho keramického priemyslu s viac ako tridsaťročnou históriou, v oblasti inovácie, kvality a štýlu nemá vo svete žiadneho súpera. Svoje výrobné závody a výskumné laboratóriá má juhozápadne od Modeny, v srdci priemyselnej oblasti Sassuolo, Ascot. Špecializuje sa na výskum prírodných materiálov, ílov a minerálov, ktoré premieňajú na keramické dlažby a obklady, aby tak následne tlmočili novú kultúru bývania. Zbierky Ascot sa predávajú po celom svete a zahŕňajú: Ascot Basic – keramický výrobok ako architektonický prvok pre obytné budovy; Ascot Studio – stelesňuje avantgardu v oblasti štúdia dekorácie a navrhuje nové možnosti použitia keramického materiálu; Ascot Projet – posúva hranice dizajnu do budúcnosti.

Kus umenia
Svoju najnovšiu sériu Game of fifteen venoval Ascot súčasnému umeniu – názov pochádza z populárnej hry (číselného hlavolamu, v ktorej hráč na tabuli 4×4 posúvaním zoraďuje čísla od 1 do 15), pričom Fifteen (15) odkazuje na počet umelcov, prezentovaných v tejto sérii. Obklad sa tak stáva originálnym kusom umenia – na začiatku mal predstavovať čisté plátno, na ktoré umelec nanáša farby, aby sa mohlo stať podkladom pre budúce umelecké dielo. Každá kolekcia prezentuje charakteristický štýl jednej umeleckej osobnosti a jeho svojskej grafiky.

Pop art
Sériu otvára kolekcia lídra pop artu Keitha Haringa, jedného z najznámejších umelcov mestskej kultúry 80. rokov. Preslávil sa kresbami bielou kriedou
na čierny papier, ktorý sa svojho času používal na prekrývanie starých reklamných polepov v metre, čím vytvoril obrazový slovník, ktorý sa zároveň stal jeho autogramom (napríklad Žiariace dieťa, Štekajúci pes, Bežiaca postava). Od roku 1982 vystavoval v galériách a múzeách po celom svete, takisto sa angažoval v rôznych verejných projektoch. Od začiatku využíval rôznorodé médiá a prostredníctvom nich svetu odkazoval svoje posolstvá na základné témy – narodenie, smrť, láska, vojna… Premena jeho grafických výpovedí v dekoratívny vzor na keramike dostáva celkom novú výpovednú hodnotu, ktorej nadčasovosť a sviežosť osloví najmä ľudí, čo sa neboja odvážnych experimentov. Odmenou je dlhotrvajúci estetický aj umelecký zážitok.



Nenašli ste, čo ste hľadali? Nenašli ste, čo
ste hľadali?
kontaktujte nás
Kontaktný formulár